17 April 2011

Anugerah Allah

Tup tap tup tap, April menjelma lagi. Dah pertengahan pun. Bukan ada apa-apa yang istimewa sangat bulan April. Cuma nak memperingatkan bahawa teks ucapan dan kata alu-aluan untuk Majlis Anugerah Cemerlang tahun ini kenalah disiapkan dengan segera! Mujurnya tahun ini dilewatkan sampai ke hujung bulan. Maklumlah, sejak pertengahan bulan Mac lagi, aktiviti hujung minggu hampir penuh. Macam-macam. Sebab itulah  tahun ini sibuk juga nak bercuti ke mana-mana. Merehatkan badan dan minda. Siapa ada ruang masa? Jom kita Cuti-cuti Malaysia lagi!

Apa-apapun, dalam keriuhan dan kekalutan pelbagai program dan mesyuarat (sampai ada pelajar tanya : "Cikgu tak ada mesyuarat hari ni?" ...huh kurang asam punya budak! :-D); terasa kurang letihnya pabila dapat SMS daripada beberapa (hanya beberapa!) bekas pelajar. Alhamdulillah, dapat temu duga untuk mendapatkan biasiswa pengajian ke luar dan dalam negara daripada pelbagai agensi : kerajaan, badan berkanun dan swasta. Tahniah anak-anak... Kejayaan anda semua sahajalah yang berjaya merawat penat lelah dan letih kami sepanjang anda berada di bumi i-Kups'. Insya-Allah perjalanan kalian akan diwarnai oleh puspa  (bukan perpustakaan yer...) yang harum mewangi! Doa kami sentiasa mengiri perjalanan korang ke bilik temu duga. Semoga Allah memberi yang terbaik untuk anda. Cuma sesekali ingatlah pesanan (al-Quran? Hadis? Hukama'? Tak taulah siapa) " Mungkin yang kamu sangkakan baik itu tidak baik pada sisi Allah; tetapi mungkin apa-apa yang kamu rasa tidak baik itu, baik pada sisi Allah". Jadi diharapkan kita semua kembali menerima qada' dan qadar Allah nanti...Insya-Allah, anda akan mendapat yang terbaik untuk kalian!

Kepada yang kurang berjaya; perjalanan masih panjang. Laluan anda mungkin berbeza daripada teman-temanmu, tetapi ingatlah:: matlamat anda semua tetap 1 - menjadi insan yang BUDIMAN!

4 ulasan:

yui berkata...

hehe cikgu menanti2 sms dari saya x?

nnti org online cgu jgn tidur lak =p=p=p

Unknown berkata...

Oh beginikah naluri hati kecil seorang guru.. Nanti saya mesej dengan cikgu lagi ye :)

rosmanrazif berkata...

ulasan

perenggan pertama;
-banyak masa..nak ikut...
-jangan tulis panjang2

perengaan kedua;
-~Amin~

perenggan ketiga
-BUDIMAN?? masihtak fahammm

arsal74 berkata...

Yui :: Saya nanti2kan susu unta drp awak ::

Salmah :: Ya ya benar tu...

Rosman ::
(1) Nak ikut? Jom... bayar duit minyak jer hehehe...
(2) BUDIMAN ... Budi + man = org yg berbudi bahasa sepanjang hidup ==> minda, perkataan dan tingkah laku :)

Soksek Soksek SPM 2023

 Pasukan Academic Support Team (AST) PPD Kubang Pasu kembali turun menggempur calon-calon SPM Kubang Pasu 2023. Tahun ini, pasukan AST yang ...