07 April 2011

USIM


Perjalanan ke Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) di Nilai tidak banyak yang boleh diperkatakan. Sesampai di USIM - selepas bersarapan di Rerstoran Jejantas Sg Buloh- kami diberi taklimat yang panjang lebar serta dibawa melawat sekitar Pusat Tamhidi. Lawatan ke makmal tidaklah begitu menarik (bg saya), tetapi sedikit sebanyak seyogia mendatangkan motivasi kepada pelajar-pelajar untuk belajar dengan lebih tekun. Rombongan seramai 36 orang pelajar ini diketuai oleh Pn. Saidah. Malang sekali, lawatan ke Perpustakaan tidak dapat melihat-lihat kecanggihan perpustakaan universiti atas faktor kesuntukan masa.

Terima kasih Akmal - x-student SBPIKP SPM 2008 di USIM

Lawatan ke Fakul Perubatan dan Fakulti Pergigian USIM di Pandan Indah membawa pelajar-pelajar yang berkad 'hijau' ini ke realiti dunia pelajar perubatan. Selain dapat melihat makmal dan peralatan, berkesempatan juga mereka menyentuh organ-organ yang telah disimpan di dalam makmal. Mungkin ada yang terpaksa mengubah cita-cita daripada seorang doktor kepada jurutera selepas lawatan ini :-D. Lawatan ini juga berjaya mengubat kelaparan setelah tidak sempat makan tengah hari akibat perjalanan yang agak panjang dr Nilai ke Pandan Indah. 



Lawatan yang berakhir di Petrosains KLCC pada keesokan harinya (2.4.2011) diharapkan membantu mereka mendekati dunia pascda-SPM. Semoga berjaya dengan cemerlang dalam SPM 2011 nanti!

Di Ruang Legar Perpustakaan USIM Nilai

Terima kasih kpd SMS Selangor yang sudi menumpangkan kami untuk tidur di sini


2 ulasan:

Kayun berkata...

cikgu, saya pernah study sat kat u ni dulu..hehe xD

arsal74 berkata...

ooo kiranya awak ni 'pelarian' usim la ni :p.. hehe

Soksek Soksek SPM 2023

 Pasukan Academic Support Team (AST) PPD Kubang Pasu kembali turun menggempur calon-calon SPM Kubang Pasu 2023. Tahun ini, pasukan AST yang ...