16 September 2011

Seminggu selepas...

Minggu yang agak memenatkan. Selepas ijtimak (yang diadakan pada Sabtu), bertungkus - lumus pula untuk beberapa program yang bakal menjelma. Selain sibuk memulakan P&P khusus untuk pelajar-pelajar Tingkatan 5, terkena juga tempias kesibukan sambutan ambang Malaysia. Begitu juga dengan dua program PKA : Mutiara Kasih dan Bacaan Yasin dan Solat Hajat.

Sambutan Ambang Malaysia selamat dijalankan pada 14.09.2011 (terawal sehari). Sambil menunggu ketibaan rombongan pengawas dari SMS Tengku Muhammad Faris Petra, Kota Bharu, seluruh warga sekolah menikmati persembahan pelajar sambil menikmati makanan zaman penjajahan : ubi rebus, jagung rebs dan jagung bakar bersama-sama dengan kopi 'O' dan teh 'O'. Nikmat juga!

Pada 15 September, Program Mutiara Kasih untuk pelajar-pelajar Tingkatan 3 & 5 dimulakan seawal jam 8.30 pagi di Dewan al-Ghazali. Penceramah jemputan, Tn. Hj Huzili dari UniMAP menceriakan sesisi dewan, walaupun ada juga anak-anak tingtakan 3 yang 'terlena keasyikan' mendengar ceramah beliau!

Program bacaan Yasin dan Solat Hajat diadakan di Musalla Jannatun Naim dengan kehaidran yang menggalakkan daripada semua waris. Tahniah! Turut menyertai program ini ialah guru-guru dan semua pelajar i-KUPs. 

Sementara itu, pengawas-pengawas tingkatan 4 pula sibuk meladeni pengawas-pengawas SMSTMFP di Bilik Kuliah Ibn Maskawih. Rombongan yang tiba jam 1.30 pagi itu kemudiannya bergerak ke SMK Sultanah Asma sebelum ke SM Sultan Abdul Halim dalam rangka lawatan ke Utara.

Pelajar-pelajar kembali ke kampung halaman seawal jam 12.30 tengah hari. Selamat beristirahat, kepada yang berada di asrama : jangan asyik tidur! :-D

2 ulasan:

IMANSHAH berkata...

penuh deh jadual

arsal74 berkata...

blom dikira lagi yang akan tiba minggu ni... "(

Soksek Soksek SPM 2023

 Pasukan Academic Support Team (AST) PPD Kubang Pasu kembali turun menggempur calon-calon SPM Kubang Pasu 2023. Tahun ini, pasukan AST yang ...