19 Mac 2011

Percutian

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, saya sudah berada di bumi SBPI Kubang Pasu. Bumi yang diwakafkan Allah swt kepada kami untuk memakmurkannya dengan menebarkan ilmu bertunjangkan kasih sayang kepada-Nya; mendidik dengan lidah; memukul dengan kata. Insya-Allah akan kami teruskan amanah-Nya yang agung ini, kerana sesungguhnya kami ialah murabbi; pendidik hati dan jiwa - kepada mereka yang jiwanya masih mahu menerima titis-titis rahmat Tuhannya. Kami percaya, mehnah yang diturunkan-Nya ialah pahala berganda yang ingin diberikan-Nya kepada kami.

Agak awal saya sampai di sini, walaupun hakikatnya - kali ini agak lewat berbanding waktu-waktu lain. Saya sampai pekul 10.30 mlm Sabtu bersama dua bekas pelajar. Sampai-sampai terus ke Bilik Muzik al-Farabi, tengok budak-budak nasyid berlatih. Terpaksa mereka ni balik awal ke sekolah disebabkan MTQ akan diadakan 24.3.2011 ni. Tak pa, orang Melayu kata :: berakit-rakit ke hulu berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu bersenang-senang kemudian. Moga-moga tahun ni berjaya mendapat tempat di Festival Nasyid Kebangsaan, amin!

Sebelum tu, saya merealisasikan misi pada tahun ini : menikmati keindahan alam ciptaan Tuhan. Berehat-rehat di Bukit Merah Laketown selama 3 hari 2 malam umumnya menarik. Akan tetapi, susah untuk datang buat kali kedua. Mungkin tidak begitu sesuai untuk saya. Okie, tak apa. Harap-harap selepas ini akan berjaya menikmati keindahan Phuket, Ko Samoi, dan kawasan sekitarnya. Passport belum buat lagi! Jomlah, siapa-siapa yang suka berehat-rehat, kita berkunjung ke Tanah Melayu yang terlepas ke tangan Siam. Tengok apa dah jadi dengan legasi Langkasuka!





Tiada ulasan:

Soksek Soksek SPM 2023

 Pasukan Academic Support Team (AST) PPD Kubang Pasu kembali turun menggempur calon-calon SPM Kubang Pasu 2023. Tahun ini, pasukan AST yang ...