29 Januari 2011

Melegasikan Pemimpin Bertaraf Dunia

6.00 ptg, 28 Jan 2011 - berakhirnya Kursus Kepimpinan Siri 1/2011 yang diadakan di Bilik Kuliah Ibn Maskaweih. Kursus peringkat dalaman ini ialah permulaan kepada siri kursus kepimpinan yang diadakan khas untuk ahli Lembaga Kepimpinan Pelajar @ pengawas SBPIKP pada tahun ini. Kalau ikut perancangan ada enam siri kursus dalaman seperti ini selain beberapa kursus di luar sekolah. Kursus Siri 1/ 2011 diadakan selama 1 hari 1 malam sahaja, iaitu bermula pada 27 Jan 2011 dan berakhir pada 28 Jan 2011. Kursus Siri 1 ini menekankan aspek "Dasar & Tanggungjawab" pengawas SBPIKP.

Walaupun moderator kursus ini hanya terdiri daripada 3 orang guru penasihat LKP sahaja, namun diharapkan input-input yang diperoleh akan menambahkan kekentalan semangat dan usaha semua pengawas dalam menjalankan tugasan. Diharapkan juga beberapa persoalan yang membelenggu minda pengawas-pengawas telah dirungkai dan membebaskan diri daripada keraguan ketika menjalankan tugasan. Diharapkan juga keterampilan para pengawas lebih terserlah ketika menjalankan tugas, selain dapat membaiki aspek personaliti masing-masing.

Akhir sekali, selamat menjalankan tugas kepada semua pengawas. Semoga tugas yang anda laksanakan mendapat keberkatan daripada Allah s.w.t.

Ustazah Jailah sedang memberikan penerangan

Meluahkan pendapat

2 ulasan:

Muhd Iqbal Samsudin berkata...

Semoga berjaya merealisasikan 'Pemimpin Bertaraf Dunia'..Insya-Allah

arsal74 berkata...

Amin, bersama-sama dengan "insan syumul", Insya-Allah!

Soksek Soksek SPM 2023

 Pasukan Academic Support Team (AST) PPD Kubang Pasu kembali turun menggempur calon-calon SPM Kubang Pasu 2023. Tahun ini, pasukan AST yang ...