19 Januari 2011

Legasi Pemimpin Bertaraf Dunia

Tengah hari tadi, selesai proses temu duga ahli Lembaga Kepimpinan Pelajar (pengawas). Temu duga bagi memilih pengawas tingkatan 4 tahun ini telah dijalankan selama dua hari. Jumlah calon yang agak ramai menyebabkan proses ini agak lama. Namun disebabkan Majlis Watikah Pelantikan Ahli Lembaga Kepimpinan Pelajar akan dijalankan pada minggu hadapan, mahu tak mahu terpaksa juga proses ini disegerakan walaupun dalam kesuntukan masa. Kebetulan pada hari ini, rombongan pengetua-pengetua sekolah dari Acheh Tengah tiba untuk lawatan ke SBPIKP. Semua ini menambah kesibukan guru-guru, menyebabkan panel penemu duga hanya tinggal dua orang; saya dan Pn. Siti Hajar!

Di sebalik temu duga ini, kami - khususnya saya - telah mendapat beberapa info menarik tentang senario pelajar tingkatan 4, 2011. Walaupun mungkin tidak 100% tepat, namun sekurang-kurangnya menjadikan saya lebih bermaklumat. Jika sebelum ini saya hanya mengenali mereka secara luaran - bahkan sesetengahnya tidakpun saya ketahui nama mereka - dengan temu duga ini mendekatkan sedikit saya dengan corak pemikiran mereka. Ada yang berpengetahuan, berkeupayaan, berkeinginan, menolak malah ada juga yang seperti nangka yang dimakan ulat tidak seperti yang disangkakan sebelum ini.

Apa-apapun, senarai terbaik barisan Lembaga Kepimpinan Pelajar Sesi 2011 sudah saya peroleh, justeru hanya pengesahan Pengetua yang dinanti. Sekiranya pihak pentadbiran sekolah bepuas hati dan Pengetua bersetuju dengan senarai cadangan ini, maka pada hari Isnin (24 Januari 2011) mereka semua akan dilantik secara rasmi sebagai ahli Lembaga Kepimpinan Pelajar sesi ini. Diharapkan mereka akan dapat menjalankan tugas-tugas yang diamanahkan kepada mereka dengan penuh tanggungjawab, dedikasi dan amanah. Insya-Allah, kami akan sentiasa memberi sokongan padu kepada mereka dalam menjalankan tugas-tugas tersebut.

Akhir sekali, kepada semua ahli LKP (pengawas), TAHNIAH ATAS PELANTIKAN ANDA DAN SELAMAT BERTUGAS.

5 ulasan:

Muhd Iqbal Samsudin berkata...

boleh tahu siapa ketua Pelajar dan ketua BADAR?

arsal74 berkata...

Ketua Pelajar :: Amir Syafiq
Ketua BADAR :: Ikram Silmi

Muhd Iqbal Samsudin berkata...

Terima kasih cikgu,
harap-harap badan kepimpinan tahun ni lebih mantap la ye..

arsal74 berkata...

Amin...harap-haraplah!

arsal74 berkata...

Ketua BADAR :: Akram, bukan Ikram..maaf kesilapan info

Soksek Soksek SPM 2023

 Pasukan Academic Support Team (AST) PPD Kubang Pasu kembali turun menggempur calon-calon SPM Kubang Pasu 2023. Tahun ini, pasukan AST yang ...