08 Mac 2014

SIAPA PESAING ANDA?

Siapakah pesaing anda yang paling hebat?

Jawapan: Diri anda sendiri!

Satu strategi kejayaan yang saya sering gunakan adalah bersaing dengan diri sendiri. Saya juga dapati cara ini digunakan oleh mereka yang berjaya termasuk Donald Trump, Lance Armstrong, Bill Gates dan ramai lagi.Sebab itu, selepas mencapai sesuatu, saya akan terus fikirkan, bagaimana hendak bersaing dengan diri saya sendiri dan hasilkan sesuatu kejayaan yang lebih?
Dengan berfikir diri anda adalah pesaing anda paling hebat, anda dapat mengekalkan momentum setiap hari untuk mencapai kejayaan demi kejayaan. Setiap apa yang dilakukan adalah untuk bersaing dengan kebolehan dan pencapaian anda sendiri. Dengan melakukan ini, anda akan meningkatkan standard pencapaian anda sendiri setiap hari!

Pernah terfikir, apa yang memandu saya untuk terus mengejar kejayaan? Inilah jawapannya. Saya sedang bersaing dengan diri sendiri.

Anda juga patut cuba lakukan ini juga!

http://www.irfankhairi.com/blog/motivasi/siapa-pesaing-anda-yang-paling-hebat/

Tiada ulasan:

Soksek Soksek SPM 2023

 Pasukan Academic Support Team (AST) PPD Kubang Pasu kembali turun menggempur calon-calon SPM Kubang Pasu 2023. Tahun ini, pasukan AST yang ...