14 Mei 2011

Pidato Piala Diraja & untuk anak2 i-KUPs

Alhamdulillah, sekali lagi i-KUPs mempertahankan kejuaraan Pidato Piala Diraja Daerah Kubang Pasu buat kali keempat berturut-turut sejak 2007 (2010 tidak dipertandingkan di peringkat daerah) . Pertandingan yang diadakan di SK Bandar Baru Darulaman, Jitra pada 12.05.2011 telah berlangsung dengan meriah. Syukur, wakil i-KUPs telah berjaya menawan hati hakim untuk membawa balik piala pusingan semula ke i-KUPs. Peserta kali ini, Mohamad Sharulnizam bin Md Roni, akan menggalas cabaran di peringkat negeri Kedah pada 19.05.2011 di SMK Ayer Hangat, Langkawi. Doakan beliau berjaya mewakili negeri Kedah ke peringkat kebangsaan pula.

*****************

Dan pada 13.05.2011, bekas anak-anak i-KUPs telah menerima makluman dan jawapan masing-masing daripada JPA. Ada yang berjaya dalam kursus yang dipohon, ada juga yang tidak. Kepada yang berjaya memperoleh biasiswa JPA, tahniah. Walaupun mungkin negara yang anda mohon tidak berjaya, namun masih berjaya meneruskan di luar negara, dalam bidang yang sama... tahniah dan syabas! (awek Poland cun jugak, ya Aiedid! :-D). Kepada yang terpaksa (buat masa ini) berpuas hati berada di Matrikulasi, Pusat Asasi, atau meneruskan pengajian dalam Diploma di dalam negara, tahniah juga. Teruskan usaha. Usah kecewa. Kalau kita asyik merenung bintang di langit, lambat laun kita mungkin terjatuh ke dalam lubang di daratan. Bersyukur dengan apa yang ada, berusaha dengan upaya yang tersisa.

3 ulasan:

IMANSHAH berkata...

jom la p kebangsaan sama2 ipin..best jugak ada geng sbp ..selalunya 2, 3 org je

Muhd Iqbal Samsudin berkata...

semoga berjaya buat mereka..Tahniah jugak buat yang berjaya dapat JPA, best tu!!

arsal74 berkata...

Iman... bg tip nk menang negri... dh 5 thn tersekat kt ngri:)
Iqbal :: jgn lupa susu unta :-D

Soksek Soksek SPM 2023

 Pasukan Academic Support Team (AST) PPD Kubang Pasu kembali turun menggempur calon-calon SPM Kubang Pasu 2023. Tahun ini, pasukan AST yang ...